La nova línia de targetes gràfiques RTX de Nvidia arribarà ràpid i trepitjant fort a causa que són les primeres GPU de consum que són capaços de realitzar rastrejos de rajos en temps real.

Per entendre aquesta tecnologia, hem de comprendre una mica el funcionament de la tecnologia anterior de rasteritzat, la forma en què funciona és que el teu PC mira una escena en 3D i calcula la distància a certs objectes, d’on ve la llum i quins objectes estan davant dels altres. Usant aquesta informació, determina quin color ha de tenir cada píxel en el teu monitor, dibuixant l’escena fil per randa com una imatge 2D.

Tarjeta grafica Compatible amb “ray tracing” de Nvidia

Al món real, una font de llum, produeix fotons que reboten al voltant de les superfícies fins que aconsegueixen arribar al teu ull. El traçat de rajos realitza aquest procés al revés, rastrejant els rajos individuals des de la “càmera” de l’escena, i a continuació rastreja com cada raig es creua amb diferents objectes, projecten ombres i reflexions, i fa el seu camí de tornada a la font de llum. Això assegura que la computadora no malgasti poder de processament en objectes que la càmera no veu, mentre que encara produeix efectes d’il·luminació molt més realistes.

El traçat de rajos pot ser comú en els èxits de taquilla de Hollywood, però aquests efectes es creen en granges de renderitzat molt costoses, d’altra banda, realitzar això en el PC de la teva casa, en temps real, amb l’esperança d’obtenir 60 fotogrames per segon, resulta no ser tan fàcil d’implementar.

La nova família RTX de Nvidia són les primeres targetes gràfiques orientades al consumidor i centrades en els jocs que inclouen un “model de renderitzat híbrid”, el qual combina el traçat de rajos amb tècniques de rasterització, gràcies als nuclis RT dedicats dissenyats per calcular la intersecció de cada raig. També utilitza algorismes especials d’eliminació de soroll i un maquinari d’intel·ligència artificial dedicat, anomenat “Tensor *Cores”, per reduir el nombre de rajos que han de rastrejar-se.

Comparativa entre “ray tracing” actiu y sense “ray tracing”

La nueva línea de tarjetas gráficas RTX de Nvidia llegará pronto y pisando fuerte debido a que son las primeras GPU de consumo que son capaces de realizar rastreos de rayos en tiempo real.

Para entender esta tecnología, debemos comprender un poco el funcionamiento de la tecnología anterior de rasterizado, la forma en que funciona es que tu PC mira una escena en 3D y calcula la distancia a ciertos objetos, de dónde viene la luz y qué objetos están delante de los demás. Usando esa información, determina qué color debe tener cada píxel en tu monitor, dibujando la escena punto por punto como una imagen 2D.

En el mundo real, una fuente de luz, produce fotones que rebotan alrededor de las superficies hasta que alcanzan tu ojo. El trazado de rayos realiza este proceso a la inversa rastreando los rayos individuales desde la “cámara” de la escena, y a continuación rastrea cómo cada rayo se cruza con diferentes objetos, proyectan sombras y reflexiones, y hace su camino de vuelta a la fuente de luz. Esto asegura que la computadora no desperdicie poder de procesamiento en objetos que la cámara no ve, mientras que aún produce efectos de iluminación mucho más realistas.